Stedin Netbeheer

De ruim 5.800 hoogspanningsstations, gasstations en middenspanningsruimtes van Stedin moeten op elk moment goed toegankelijk zijn voor de Stedin monteurs. Verheij verzorgt het groenonderhoud op deze stations en onder de lijnen. Bij deze opdracht wordt het platform GeoGreen ingezet. Deze app, gebaseerd op software van ESRI, houdt real-time bij welke stations al een onderhoudsbeurt hebben gehad en welke niet. Via het systeem kan de opdrachtgever real-time meekijken en problemen snel detecteren. Daarnaast zorgt dit systeem voor optimale efficiŽntie.

In GeoGreen worden alle stations weergegeven als rode puntjes op een kaart. Zo kan een medewerker van Verheij zien dat dit station nog geen onderhoudsbeurt heeft gehad. In de app is voor elk station alle nodige informatie beschikbaar, inclusief een aantal foto's. Na afloop van de onderhoudsbeurt maakt de medewerker van Verheij een foto van het station en uploadt deze in de app. Er kunnen in de app ook opmerkingen worden geplaatst. Het rode puntje van de locatie verandert hierna in een groen puntje; dit betekent dat deze locatie door Verheij is behandeld.

Meer weten over GeoGreen? Kijk op www.geogreen.nl

Onder de hoogspanningslijnen die onder het beheer van Stedin zitten voert Verheij ook bomenkap en veiligheidssnoei uit. Daarnaast hoort ook de bestrijding van de Japanse Duizendknoop en andere exoten bij de scope van het project. 

Stedin over de medewerkers van Verheij: "Wij hebben in hen de benodigde extra paar ogen buiten op de locaties. Zij bezoeken een station meerdere keren per jaar. We hebben afgesproken dat als de medewerkers van Verheij iets ongewoons opmerken, ook zaken die buiten hun vakgebied liggen, zij dit digitaal melden."

Kijk voor meer informatie over Stedin op www.stedin.net